Managementbijeenkomsten
Stakeholder bijeenkomsten
Project Kick Off
Bedrijfsfeesten

U wilt eens een keer iets heel anders met uw kwartaalbijeenkomst, het jaarlijkse managementcongres, de medewerkersbijeenkomst of de relatiedag.
Ons motto luidt altijd: "we kunnen het niet nog een keertje overdoen dus het moet in één keer goed"! We gebruiken daarom een 7-stappenplan, dat we op basis van al onze ervaringen hebben vastgesteld. De inhoud is maatwerk. 

Creativiteit, entertainment in combinatie met inhoud zorgen ervoor dat uw bijeenkomst een blijvende herinnering achterlaat. Een greep uit onze "inspiratiekist":

 

Managementbijeenkomsten
Voor vele bedrijven hebben wij al diverse managementbijeenkomsten mogen invullen.
Of het nu gaat om reguliere kwartaalbijeenkomsten, meerdaagse managementcongressen of een jaarlijkse strategiedag, we kijken altijd door vier vensters:

  • Aandacht voor de going concern
  • Zicht op de strategische projecten
  • Oog voor de HR en Communicatie
  • Een decor met inspirerend entertainment

We hebben ervaring met bijeenkomsten van 10-100 personen, maar ook met grotere groepen tot 1.200 deelnemers.

Stakeholder bijeenkomsten
Speciaal voor woningcorporaties hebben we een 7-stappenplan om uw bijeenkomst met de belangrijkste belanghouders tot een blijvende herinnering te maken.

Kijk hier voor de flyer!

We hebben voor u een paar vaste formats die al bewezen hebben dat zij effectief zijn, zowel op inhoud als op communicatie. Welke voor u het meest in aanmerking komt, hangt natuurlijk af van wat u met de bijeenkomst wilt bereiken, de tijd, het aantal deelnemers en de mogelijkheden die ter beschikking staan. Om u toch alvast een indruk te geven, vindt u hieronder een korte beschrijving van de formats. Vanzelfsprekend bespreken wij ook graag andere maatwerkmogelijkheden, waarbij we onder andere samenwerken met Gijs Wanders, bekend van het NOS journaal.

de Arena
In de Arena nemen maximaal 6-7 personen plaats aan een tafel. Zij zijn de zogeheten "spelers" en discussiëren over  een thema. De overige belanghouders zitten als het ware om de arena en kijken en luisteren wat er gebeurt aan tafel. Later nemen zij -op uitnodiging- deel aan de discussie.

De 'spelers' in de ARENA worden geselecteerd op basis van hun expertise en belang. In voorkomend geval wordt vooraf ene briefing uitgevoerd om het proces, hun inbreng en belangen goed op elkaar af te stemmen.

de Dorpsraad
De belanghouders worden opgedeeld in dorpsraden. Ze buigen zich in aparte groepen over ieder één thema. Iedere deelnemer schrijft voor de discussie zijn of haar belangrijkste punt op. Dan vertelt een ieder zijn of haar punt aan de groep. Op basis van alle punten benoemt de groep één of meer items die men wil bediscussiëren. Elke groep wijst een voorzitter aan die na afloop plenair rapporteert.

the World café / Mindmappen
Dit is een werkvorm om een levendige gezamenlijke dialoog op te zetten rondom vragen die er echt toe doen. Dit gebeurt door in kleine groepen rond een tafel bij elkaar te komen en over een of meer onderwerpen te praten die er echt toe doen in het werk of de gemeenschap van de deelnemers. Deelonderwerpen en inzichten worden op de aangebrachte tafelkleden vastgelegd in collectief gemaakte mindmaps.

Er zijn drie rondes waarin definitie, concretisering en allocatie worden uitgewerkt. Voor iedere ronde wordt ca. 20 minuten uitgetrokken. De 'tafelhost' vat na iedere ronde kort samen welke onderwerpen door de groep zijn besproken, tot welke inzichten de groep is gekomen en welke vragen om nader onderzoek vragen. De volgende ronde bouwt voort op de voorgaande gespreksronde en breidt de mindmap op het tafelkleed verder uit.

Na drie rondes worden alle deelnemers in de gelegenheid gesteld om:
(1) kennis te kunnen nemen van de resultaten van alle tafels en
(2) het belang dat zij toekennen aan een doelstelling op de mindmaps kenbaar te maken met ronde stickers.

Project Kick Off
U wilt iets bijzonders doen met een project Kick Off. Na afloop zijn de deelnemers ambassadeurs van het project:
ze voelen zich betrokken, weten wat er moet gebeuren en hebben vertrouwen in de aanpak.

Dat vereist openheid naar en vertrouwen in de deelnemers!

We hebben al vele projecten mogen begeleiden en weten uit ervaring dat vooral de start van een project zeer bepalend is voor de acceptatie en doorlooptijd. Zorg daarom voor voldoende inbreng en vooral een goede dialoog met uw belangrijkste 'spelers'.

Bedrijfsfeesten
U heeft iets te vieren of wilt een bijeenkomst met medewerkers met een thematische inhoud. Voor 100 of 3.000 medewerkers? We zorgen voor een onvergetelijk 'event'.

Zoekt u naar een mooie en inspirerende afronding van een programma dat moet 'knallen' kijk dan eens naar ons "out of the box" format. Een gegarandeerd succes!

We werken samen met diverse partners die tot de top van Nederland en soms zelfs daarbuiten behoren.

Out of the Box
Het programma "out of the box" wordt ingezet ter ondersteuning of afronding van een specifiek traject, bijvoorbeeld een cultuurverandering of een merkbeeld of imagocampagne. Bij dit programma worden in principe alle  medewerkers van het bedrijf geactiveerd. Men werkt men in teamverband aan een opdracht die vraagt om een creatieve invulling. Bijvoorbeeld:

  • Zorg ervoor dat je met jouw team in het “guiness book of records” wordt opgenomen.
  • Maak een tv-commercial waarin de kernwaarden en het effect voor de klant tot uiting komen
  • Maak een billboard of poster voor een station
  • Schrijf ‘het beste idee van’ je team

De opdrachten worden zodanig gerelateerd aan het specifieke traject dat ze bijvoorbeeld kunnen worden gebruikt voor de échte campagne, het realiseren van bedrijfsdoelen of interne communicatiedoeleinden.

Het geloof in de nieuwe organisatie, de verandering of de campagne moet worden gevierd! Het slotevent moet een mijlpaal markeren en zodanig dat er betekenis wordt gegeven aan de identiteit en het imago uw organisatie. 

In een slotevent worden alle bijdragen (multimediaal) gepresenteerd en in een decor van de “OSCAR-awards’!
Een blijvende herinnering met een zeer sterke interne binding.